Om det är så att du har officiella dokument av något slag och vill att dessa ska översättas till ett annat språk, så är det viktigt att det görs av proffs. Det kan vara en god idé att anlita en översättningsbyrå att göra det åt dig. Gärna då en auktoriserad sådan. Det är så klart inte ett måste om du bara ska göra om en blogg text från svenska till engelska att anlita en översättare, men när det gäller juridiska dokument med mera, då är det ett måste.
Fördelen med att anlita en översättningsbyrå, det är att de har flera olika översättare som jobbar hos dem. Det finns erfarna facköversättare så väl som auktoriserade translatorer. Ska du översätta en medicinsk text, så är det ju viktigt att den som översätter har koll på alla fackliga termer, både på det språk texten är på samt det språk det ska översättas till.
En annan fördel med en översättningsbyrå är att de har ofta en mängd olika språk de kan översätta till.
Ett bra ställe du kan vända dig till det är Språkservice. Hos dem kan du få hjälp med bland annat juridiska översättningar, ekonomiska översättningar, medicinska översättningar, tekniska översättningar samt att de även kan översätta rapporter, broschyrer, reklam eller din hemsida.
Om du har ett företag eller ett viktigt dokument så är det ett måste att ha en proffsig översättning. Det funkar inte att göra det själv med google translate!